Bleisure czyli jak połączyć podróż służbową z prywatnym zwiedzaniem?

Bleisure czyli jak połączyć podróż służbową z prywatnym zwiedzaniem?

Jesteście ciekawi?! Co oznacza ten trend w turystyce? Co i ile możesz zyskać TY i firma implementująca bleisure…

 

Nowe słowo klucz w obszarze podróży służbowych to Bleisure. Zbitek słów business i leisure czyli obowiązku służbowego i rozrywki. Jak wskazuje szereg badań podczas podróży służbowych nawet 2/3 pracowników  prywatnie zwiedza miejsce do którego są delegowani. Wielu deklaruje chęć takiego połączenia podróży służbowej i prywatnej w przyszłości.

 

Bleisure –  korzyści dla firmy

Każdy z podróżujących służbowo nie raz spotkał się z pokusą przedłużenia podróży służbowej szczególnie gdy mowa o wyjazdach w egzotyczne części świata. Przyzwolenie formalne na takie działanie z pewności pozytywnie wpływa na morale i lojalność pracowników. Badacze rynku podkreślają te walory bleisure szczególnie w kontekście pokolenia milenialsów.

Oprócz "miękkich" benefitów możemy zyskać też wymierne korzyści. Dla przykładu bilety lotnicze na podróże służbowe są zwykle istotnie droższe od tych gdzie czas pobytu w miejscu destynacji jest przedłużony. Loty powrotne w sobotę i niedziele mogą być aż do 30-40 % tańsze niż te z godzinami powrotów o 16-20 w czwartki i piątki. Wpisanie zachęty do przedłużania podróży do polityki podróży firmy może więc dać istotne pieniężne benefity.

 

Bleisure – które segmenty rynku są najłatwiejsze do szybkiej implementacji?

Wydaje się, iż najprostszym elementem/produktem od którego można zacząć będzie oferta kulinarna i prywatne zwiedzanie miasta. Mogą być ciekawym dodatkiem do podróży służbowej i elementem relaksu po dniu wyczerpujących spotkań biznesowych. Promowanie kulinarnych nowości czy nowych miejskich atrakcji jest też istotnie na rękę lokalnym ośrodkom turystycznym. Do zyskania mają też sporo hotelarze, szczególnie w przypadku hoteli typowo biznesowych przedłużenie pobytu na weekend może dać bowiem dodatkowe przychody.

 

Bleisure – burzymy bariery formalne

Wydaje się iż najważniejszą rzeczą w promocji trendu bleisure jest wspomniane wyżej określenie zasad i uproszenie formalności. Klarowny przekaz do pracowników, a nawet  sugestia przedłużenia pobytów z powrotami skutkującymi niższa ceną biletów wygeneruje się obopólny benefit. 

Liczymy na to że i Wy będziecie mogli skorzystać z takie sposobu podróżowania.

 

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami, dobrze doradzimy!